Když se někdo rozhodne podnikat, musí k tomu mít v první řadě podmínky, jež jsou pro určitou činnost důležité, ne-li přímo nezbytné. Musí mít nejen všechna příslušná povolení a schopnost danou činnost vykonávat, ale třeba i vhodný objekt, ve kterém by se působilo. Když se nad tím zamyslíte, musíte mi dát za pravdu, že tak už tomu prostě je. Skoro žádný podnik by nemohl vůbec fungovat, kdyby nebyl v nějaké té budově, a úředně by taková firma nemohla ani vzniknout.
A to znamená, že je sehnání si nějakého toho objektu k podnikání jednou z priorit. Nestačí jenom umět to, co chce člověk dělat, nestačí mít jenom peníze na rozjezd, nestačí mít naději na to, že se určitá nabídka na trhu uplatní. Musí tu být i nějaká ta nemovitost, kde bude firma působit.
Jenže co když podnikatel nemá lepší objekt než nějakou omšelou budovu kdesi v ne zrovna dobře vypadajících místech? Nebo co když nemá peníze na to, aby si koupil něco, co vypadá aspoň trochu obstojně? Pak někomu takovému může skutečně přijít vhod virtuální sídlo Ostrava. A to jak ve chvílích, kdy svůj podnik teprve zakládá, tak i později, když už se podniká a bojuje o své místo na slunci.
V takovém virtuálním sídle se pochopitelně nikdo z podnikatelů nemůže roztahovat a nemůže tu vlastně ani v pravém smyslu slova podnikat, ale přesto jde o důležitou záležitost. Člověk tu totiž může získat firemní adresu, a to takovou, jež vzhledem k lokalitě a objektu vzbuzuje u veřejnosti důvěru, může si tu vyřizovat úřední záležitosti nebo si nechat poskytovat služby související třeba s jeho korespondencí. Prostě může díky takovému sídlu vzbuzovat dostatečný zájem a může tak získat důvěru u svých potenciálních klientů. Což je samozřejmě v podnikání také hodně důležité.
Však to znáte. Kdo ve vás spíš vzbudí zájem? Někdo v luxusním sídle nebo někdo kdesi na ubohé periferii? Jistě ten první. A to, kde se skutečně pracuje, už je pak nepodstatné.